ایمپلنت دندان
موضوعات داغ

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول میکشد

درد و تورم پس از جراحی ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت، برای حداکثر 2 تا 3 روز ممکن است برخی از بیماران کمی احساس ناراحتی و درد کنند. همان طور که بعد از اعمال جراحی پزشکی تا چند روز مصرف مسکن الزامی است، درد بعد از ایمپلنت هم با مسکن های ساده ای همچون ژلوفن بر طرف می شود. مدت زمان مصرف مسکن پس از جراحی بسیار کم است و در بسیاری از موارد فقط یک روز نیاز به مصرف این مسکن ها وجود دارد. بیشترین میزان درد پس از ایمپلنت را معمولا بیمارانی گزارش می کنند که همزمان دندان آن ها کشیده و بلافاصله ایمپلنت قرار داده می شود. به ویژه در مواردی که انتهای ریشه دندان کمی عفونت وجود داشته باشد، دندانپزشک ترجیح می دهد ابتدا دندان را بکشد و بعد از دو تا سه ماه که محل به خوبی ترمیم شد اقدام به جایگزینی ایمپلنت کند.

تورم و کبودی صورت بعد از ایمپلنت

بیشترین عارضه پس از جراحی ایمپلنت تورم و کبودی در صورت است. بسیاری از بیماران نگران تورم بعد از جراحی می شوند و تصور می کنند که این تورم به علت عفونت اتفاق افتاده اما اینگونه نیست. تورمی که بلافاصله بعد از چند ساعت در محل جراحی روی صورت مشاهده می شود به علت برش هایی است که در لثه داده شده که معمولا با خونریزی زیر بافتی همراه بوده و کبودی روی پوست هم در چنین مواردی دیده می شود.

این مطلب را هم ببینید
انواع ایمپلنت های سوئیسی

عوامل تاثیرگذار در تورم و کبودی پس از ایمپلنت

چند عامل در میزان گسترش تورم و کبودی تاثیر مستقیم دارند. اولین عامل وسعت ناحیه جراحی است که هرچه وسیع تر باشد تورم و کبودی بیشتری متعاقب آن اتفاق خواهد افتاد.
دومین عامل سن بیمار است. در بیماران مسن تر که بافت های صورت و گردن قوام و سفتی خود را از دست داده اند، این تورم و کبودی می تواند بسیار شدید باشد و تا زیر چشم و گردن گسترش یابد.

جلوگیری از ورم صورت بعد از جراحی ایمپلنت

استفاده از کمپرس سرد بلافاصله پس از جراحی می تواند بسیار کمک کننده باشد و میزان تورم را کم کند.
همین طور هنگام خواب باید زیر سر بلندتر باشد تا میزان خون کمتری در ناحیه جراحی شده جمع شود و از تورم زیاد جلوگیری شود.
در برخی موارد که تورم زیاد است با تجویز دندانپزشک می توان از داروهای ضد التهاب استفاده نمود.

امتیاز دهید

امتیاز کاربران: 4.9 ( 3 رای)